Alla inlägg under maj 2009

Av Susanne - 8 maj 2009 14:57

Gick just upp för oss att vi ska tävla i championklass på söndag,
nu blir matte nervös på riktigt!

Hur det än går för oss kommer det en rapport på söndag kväll!

Vi drar nu, ha nu en riktigt underbar helg i solskenet:-)


Kramar från oss:-)


Av Susanne - 7 maj 2009 21:47


Nu far vi snart iväg med lilla ägget, ska bli sååå kul att träffa alla hundar och människor.

 

Vägde mig idag, endast 20 kg, vilket matte tycker är alldeles för lite (husse är nöjd). De har i vilket fall lovat mig att denna helg få leva på samma nyttiga kost som de tvåbenta; såsom chips, varm korv, mackor med mögelost och någon glass, kanske?! Ägg och bacon? Salami, hur smakar det?


Puss och kram!

Av Susanne - 7 maj 2009 06:45

Igår tränade vi lydnad i treminuterspass först jag å sen Zico. Perfekt, tempo och vila.

Ska gå tillbaka i träning och dela upp momenten i små, små steg.
Matte gjorde en inkallning genom att vända sig om och rusa iväg, det var skitkul och intressant, snabbt gick det. Vi körde vänster- och högersvängar med mycket uppmuntran + att kasta iväg bästa leksaken (=anden!), för att få fart runt.


När Monica eller Marie är förare är jag jätteduktig, så det är alltså matte som fallerar. Torrgå, torrgå, torrgå och torrgå.... trist för henne, va? Men lite motion skadar inte.

Sen körde vi budföring, jättekul, ska prova tävla appell, älskar att spåra. Ska lägga ett nästa vecka efter utställningen i Skara, längtar...

Matte kom på en grej om sig själv, varför hon inte är så glad. Om hon jobbar med det kommer det att bli bättre och lättare för oss.


Så här ska det se ut, en äldre bild av Jannica och Grizzly, jag går bakom och kollar så allt går rätt till... Kolla vad korthårig jag var!

Av Susanne - 5 maj 2009 19:25

Älskade Inka! 


Nä, tyvärr får hon inte följa med till Skara, inte heller Hässleholm.


Hon är jättetrött, orkar inte och lever på övertid, säger husse och det är hans sak att veta och för oss att acceptera.


Underbara, goa, ljuvligaste Inka!!!

Av Susanne - 5 maj 2009 06:04


Gamle husse sitter och väntar att vi ska upp och tävla i ringen.


Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Presentation


Jag heter Isa och är en portugisisk vattenhund. Här skriver vi om hundlivet + litet annat som händer i mitt och matte Susannes liv.

Ovido - Quiz & Flashcards