Alla inlägg under februari 2010

Av Susanne - 19 februari 2010 10:08

Här kommer några kort från vårt besök på Monica Strandbergs galleri 


Vem är snyggast, tavlan eller vi?  
       


Leon, jättetack för det goa benet!

 
Du är världens finaste gentleman, underbara Leon 
  

Av Susanne - 18 februari 2010 18:37

Matte kunde inte ens gå in på djursjukhuset utan att köpa med sig något dyrt till mig, blev en Back on Track denna gång , jättebra för mina muskler både före och efter träning. Oj oj oj, vad jag sprang och mallade mig i väntrummet. Vi var med Zico som skulle röntga höfter och armbågar, vilka gu´skelov visade sig vara helt okeja. Så nu är det bara att köra på med agilityn stenhårt inför kommande tävlingar... Busungen blev förståss lite avundsjuk på min nya dress, så senare på dagen var hans matte tvungen att åka och köpa en klänning till honom oxå. Så söt lilla Zico blev med markerad midja .


Mitt på dagen vaktade jag Kalmar slott och efter det passade vi på att gå på utställning!  Konstutställning visserligen, men matte Monica har ju Leon med sig på jobbet, så det blev rena rama hunddagiset när både jag och Zico rusade in. Mycket hundvänligt må jag säga, bara tomma golv å sen lite tavlor som de tvåbenta kunde roa sig med. Kort kommer när Marie har framkallat filmen.


Här är jag slottsvakt, inte sådär himla kul
 

Trevligare med arbetskamrat

Pussar till er alla!

 


Av Susanne - 10 februari 2010 21:12

Har redan lagt mig, måste få min skönhetssömn eftersom jag ska träffa min fästman Sixten the Dog  i morrn. Vi ses i Emmaboda och tränar lydnad tillsammans med Ida och Techno.
Ja ja, tvåbentingarna påstår att vi ska träna, men det är bara för att det ska lååååta lite mer märkvärdigt än en bus- och hångelträff?


Längtar, puss och kram min snygga yngling 

Av Susanne - 7 februari 2010 09:56

Ja, nu har vi träffat en stjärna i vardande, söt som socker är hon Qiwi, Cathrines samägda finska lapphundsvalp. 10 veckor och ställer sig redan som en klocka. Matte hon höll på att fjanta sig med den lilla björnungen, jag tycker mest att de där små är storjobbiga.
   
 

Ingen vidare utfordring får jag av min matte, så följde med Zico och Marie till skogen för att jaga vildsvin. En rejäl smakbit fick jag innan Marie fick tag i mina öron (aj aj) och kunde dra mig därifrån.
      
Lite mer ville jag förståss ha, men matte har satt mig på diet och givit stränga order till extramatten att inte ge min något onödigt gott. Hur nu detta ångande färska och smaskiga kött kan vara onödigt?
 
För det fick vi höra i lördags på Anders Hallgrens kurs, vovvar ska äta kött! Vi är inga kossor som ska stoppa i sig spannmål, som de flesta foder är utfyllda med. Trots detta kunde jag inte motstå att sluka en hel ostfralla på väg in i kurslokalen (jag visste inte bättre, för det var ju innan kursen hade startat). Rottis-Eva och Monica är alldeles underbara att placera ut maten lagom på min munhöjd. Jag behövde bara svänga huvudet lite till vänster, hugga till och svälja snabbt när vi promenerade förbi smörgåsbordet. Nu handlade ju inte Hallgrens seminarie om mat, utan om det missförstådda ledarskapsbegreppet, återkommer ang detta.


Enda nackdelen med färskt kött, min goa middag springer sin väg...
  

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Presentation


Jag heter Isa och är en portugisisk vattenhund. Här skriver vi om hundlivet + litet annat som händer i mitt och matte Susannes liv.

Ovido - Quiz & Flashcards