Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

Vad vore livet...

Av Susanne - 29 maj 2010 16:36

Vad vore livet utan Marie?


Ingen som följer med å tittar på hus, å ingen som kollar upp om gräsklipparen är startklar, å ingen Zico som äter upp maten och skrämmer livet ur katten  
Vad vore livet utan facebook?   

 
”Du kan inte förändra dem, men du kan bestämma dig för att inte låta dem ta din energi! Så skit i dem! Livet är för kort för idioter!!!” 
Tack för det Lize, ska skriva detta i pannan på mig själv.

Det är precis detta Ronnylevde efter. Önskar att du vore här. Du hade pratat, lyssnat och skojat, saknar dig så jävulskt grymt .

Du tog det mesta med humor eller en klackspark. Din toleransnivå var hög, men när den nådde gränsen var du inte att leka med.


Önskar jag vore mer som du, då hade det varit lättare att stå ut med mig själv, med livet.


Det skulle ju vara vi, tillsammans i världen, visst bestämde vi det så? Är alldeles skinnflådd utan dig. Måste försöka tänka på det du försökte förmedla, styra om tankegångarna, kämpa framåt, bli tuffare. Ensam är stark?


Vi ska tävla i morrn å det ska f-n gå bra, eller hur?



Morgondagens schema och ritualer.

Klockan ringer 05:30, masar mig upp och mickrar en stor kopp kaffe, skördar lite.
En liten tråkig kisserunda med Isa.
In i duschen.
Ät frukost.
Kom ihåg att plocka ner en godsak (eller?), den ”döda råttan”  + hundmappen.
Kör till klubben 07:45, inte värt att vara där för tidigt och nervösa sig.
Förbered Isa och ring Eeá.


All my love
 

 
 
Ingen bild

Marianne

29 maj 2010 20:00

Håller alla tummar för att det går bra i morgon!
Kramar om i massor!

 
Ingen bild

Marie och Busungen

29 maj 2010 20:28

Lycka till imorgon, kommer att gå jättebra för ni är sååå duktiga. Sen lovar jag att vi kommer så att du kan reta Isa-Fisa lite extra genom att kela med Busungen ;)

Du är starkare än du tror, du klarar av så mycket mer än du tror, du är så mycket mer omtyckt än vad du tror. Det finns ett annat liv efter allt det här, kommer aldrig att bli detsamma men för den skull behöver det inte vara så dåligt.

Kram från dina vapendragare

 
Ingen bild

Carina

30 maj 2010 10:07

Heja Susanne å Iza! Vi håller tummar å tassar för er. Ni är duktiga å ni kan;) Hej, heja heja;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 8 augusti 2010 21:28

                        

Av Susanne - 7 augusti 2010 21:16

Av Susanne - 1 juli 2010 20:56


Du ger mig nya motiv med rötter i min själ. Nej, jag har inte kommit över dig. Varför skulle jag det? Jag lever för det du gav. Och jag är lycklig över att du nådde in i mig och förändrade mig tår för tår. ...Det tror jag är din gåva till världe...

Av Susanne - 27 juni 2010 16:03

 Idag simmade Isa-Fisan under vattnet för första gången. Plupp, så dök hon ned och hämtade upp en sjunkande frisbee, flera gånger. I våras började hon bada utan att matte följde med ut, det tar sig Hon är nog snart nere på 8 meters djup, vänta bara ...

Av Susanne - 26 juni 2010 23:17

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Presentation


Jag heter Isa och är en portugisisk vattenhund. Här skriver vi om hundlivet + litet annat som händer i mitt och matte Susannes liv.

Ovido - Quiz & Flashcards