Alla inlägg under juli 2009

Av Susanne - 30 juli 2009 00:09


Nu lutar vi oss bakåt och hänvisar till Zicos dagbok...
www.zico.hundsida.se


Tack kära Marie och Zico för att ni står ut och att ni finns i våra liv.


Av Susanne - 27 juli 2009 23:37


Idag den 27 juli skulle Ronny ha fyllt 28, nä 54 år skulle han ha blivit. Vi träffades första gången den 25 mars 1983, jag var 22 år. Efter diverse turer (hmm) och efter moget (he he) övervägande gifte vi oss den 14 september 2002.


Tänkte lägga in en bild från vår forntid (på den tiden var inte digitalkameror tillgängliga för oss vanliga människor). Det får bli en annan gång, eftersom bilderna ligger i en låda på vinden.


Får bli bilder från begravningen, Marie har plåtat.
 

Anna och jag tittade på fotot på snyggingen, fler ville se.
 

Henke (Ronnys brorson) och hans mor Inger (m.a.o. min svägerska. Inger var gift med Ronnys bror Kenneth som tyvärr oxå dog alltför tidigt). Varma kramar!!!
 

Begravningen är över; jag och Tommy
 

Hasse och Vanja sjunger Dan Andersson, kraaaaaaaaaaam till er!

Skrattar åt någon tokighet Inger sa. Tack vännen!

Kompisar i hatten; Johan, Tommy och Hasse.


Tufft.


Storasystrarna kollar foton; Sonja, Anki och Ann-Christin. Åh, vilken go lillebror vi hade.


Ända från Värmdö hade Johans mamma Astrid och låtsatspappa Sven kört för att delta (tyvärr ingen bra bild). De tackade för Ronnys mentorskap, å såklart vet de hur glada vi är för deras son, Johan. Bättre pöjk finns inte!
 

Ronnys mycket goda vän Börje med fru Marie samt Nina och Harry. I bakgrunden Siw, Sven, Vanja och Astrid.
 

Tänk det var mindre än ett år sen vi träffade Börje och Marie i husbilen + "vår" Marie, jag och Ronny på Böda sand. Dagen då Isa fick sitt första oförmodade cert! Vad chockade vi blev och vad kul vi hade det dygnet!

Så firade vi Böda sand i september 2008, Isas första cert!!! Marie, jag, Marie och Ronny som kämpar mot tyngdlagen, eller är det fotografen Börje som är lite sne´?
 

Min och Ronnys vänner Ulla med dotter Lena och dotterdotter Klara och härliga Bengt som är död, så nu syns han inte på bilden. Men kanske vi vet vad Bengt och Ronny håller på med på det där stället där vi andra varken hör eller ser. -Nog snackat, vi har alla våra vänner här, säger de. Ses snart!


Tack till alla vänner och till er vi inte ens visste vi känner.

Båtklubben där Ronny jobbat så mycket ideelt kunde inte ens ge en 50-lapp till barncancerfonden, usch för den föreningen, men det visste han ju redan. Känns skönt att bli lite sur och förbannad mitt upp i allt... Såhär bitterfittigt som jag reagerar nu hade aldrig Ronny gjort...

Av Susanne - 23 juli 2009 22:30

Tycker den här bilden säger så mycket. Vi hade hundträff nere vid bryggan och Ronny blev helt betagen av Ciccis blandis Theo. Vilken härlig dag med goa människor, hundar och korvgrillning! Fler bilder från dagen finns på hemsidan http://www.fadistas.hundsida.se/ under "Foton", "Bus på Björkenäs 2008-03-30".


Av Susanne - 23 juli 2009 20:50


Hörru kocken, det var en hel kvart sen vi beställde. Ska vi behöva svälta ihjäl innan fisken serveras?


Grålle och Oskar väntar, ändå ganska tålmodigt. Isa får sin mat på golvet (på en tallrik)...


Av Susanne - 20 juli 2009 23:18


Så här går det om man ska försöka stjäla resterna av lite gammalt torrfoder, då fastnar tjocka huvudet i kartongen...


Det blir ingen Oslo-resa, för tufft utan Ronny.
 
Blir ingen valp heller, inte just nu i alla fall.

Av Susanne - 19 juli 2009 10:27


Marie och Isa gjorde sin vänstervarvsdebut med strålande resultat. BIG3 samt tvåa i speciell champinonklass. Oj, vad bra de sprang tillsammans.

Här försöker Marie hålla tungan rätt i mun, mycket att tänka på...


Som vanligt fanns det en snällt barn som ställde Isa i "barn med  hund". Det var Pernille Christensen, nio år, från Norge. Det var 20 barn som visade, tyvärr fick Pernille ingen placering, trots att de skötte sig med bravur. Fam. Cristensen ställde oxå sin 8 månader gamla Deesa (e: AM CH Querstar´s Tunder and Lightning, u: NSUCH Watercoat Marta De Natal).


Av Susanne - 15 juli 2009 14:28

Oj, vad kul jag har hos dagmatte Marie. Barn har hon där som tränar mig, men nu är jag hemma hos tråkmatte igen. I morrn ska matte och jag gå på husses begravning. Matte har småsår överallt, har haft en jättekelen Grålle hos sig i natt, han bara trampar, spinner och trampar och äter mat den katten.


Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Presentation


Jag heter Isa och är en portugisisk vattenhund. Här skriver vi om hundlivet + litet annat som händer i mitt och matte Susannes liv.

Ovido - Quiz & Flashcards