Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Susanne - 12 maj 2009 00:00

Eftersom vi är jättesugna att tävla appell la vi igår för första gången ett böjt spår. Alltid när jag ska lära mig något nytt måste matte krångla till det och göra en jätteskarp böj i stället för en lite enklare avrundad. Att hon måste ta allt så bokstavligt!? Som tur var klarade jag det med bravur. Att snusa omkring är min melodi, det behovet behöver jag inte längre tillfredställa på lydnads- eller utställningsplanen.

 

Efter det tränade jag lydnad på matte, hon måste verkligen rycka upp sig och busa till det lite mer, tråkfisen.


Vi träffade Zico i Larv, åtminstone tror jag det. Vi satt i godan ro när jag plötsligt stelnade till och försökte spetsa mina hängande öron. Där var ju en i miniformat busig, svart, gullig sak! Kastade mig framåt men husse var på hugget och fångade upp. Han förklarade att det var en kleinspitz och inte en Zico som jag fått syn på. Vet inte om jag litar på det, tror i alla fall det var Zico som hade krymt i allt regnet? Kolla här, vad tror ni?


Denna dag blev en ridgeback-tik BIR och tog plats nr fyra i gruppen, kul när tjejerna visar framtassarna. Matte tror att handlern hette Pia och att kennelnamnet börjar på Ga eller typ nåt annat. Vad tiken hette är ingen idé att ens försöka gissa. Matte och namn, så pinsamt, hon önskar säkert att alla hade ett nummer istället för namn... Kanske Camilla eller Anna (heter de så?) känner igen tjejerna?
Här är snyggingen i alla fall:


Just det, lovade ju i nyhetsrutan lägga in en bild på ridgeBAKEN... Här kommer den:
                

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Presentation


Jag heter Isa och är en portugisisk vattenhund. Här skriver vi om hundlivet + litet annat som händer i mitt och matte Susannes liv.

Ovido - Quiz & Flashcards