Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Susanne - 17 maj 2009 22:11

Hos Monica Hillman har vi varit och lyssnat och tittat på Carola Bark, en underbar tjej som tar hand om s.k omöjliga hundar (samt katter, fiskar, fåglar etc) och sen för upp dem (vovvarna alltså) till tävlingsnivå, med ”mjuka” träningsmetoder!
Hon visade även tävlingsgrenen skydd med schäfern Aska, men mest imponerad var jag av deras fantastiska kontakt och lydnad. Det enda Carola inte kunde lära oss var att gå med hunden i koppel, för det är hon enligt egen utsago urdålig på!
Carola och vovv är med i div. filmer och hon har t.o.m ståtat som mullig modell i en veckotidning, tufft! Inkomsterna detta ger skänks till olika organisationer som är för djurens väl och ve!

Marie och Zico har haft avslutning på agilitykursen, där Isa och jag var med och fotade. Alla var jätteduktiga, speciellt den lilla svarte, matte Marie ”hängde med” riktigt bra. Joggingens fördelar visar sig väl snart, men kan inte vara lätt eftersom matte har både astma samt katt- och hundallergi… 

Bilder kommer senare.

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Presentation


Jag heter Isa och är en portugisisk vattenhund. Här skriver vi om hundlivet + litet annat som händer i mitt och matte Susannes liv.

Ovido - Quiz & Flashcards