Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

Arg dag!

Av Susanne - 25 juni 2009 22:42

Kan jag få prata med en läkare? Har du beställt tid, da? Nä, klart jag inte har beställt tid, fick beskedet igår att läkare finns här och att jag bara komma som vanligt på besökstid. Det funkar inte kommunikationen. Borde finnas nedskrivet på ett anslag hur fan man ska bete sig. Försökt hitta nån att prata med, men då var jag i fel rum! Men det finns ju aldrig någon i det andra rummet!!! Arg idag, vilket resulterade i en våldsam gråt inne på toan.


Ronny är sämre, han kallsvettas och har ont, rör huvudet fram och tillbaka, störs av sin hosta, andas konstigt, stönar, ont. Är så rädd att lämna han ensam, men de lovade att se till honom ofta, ofta när inte jag är på plats. Det är svårt att vara ensam, ta ansvaret, ringa och be om hostmedicin, smärtlindring. Vad vet jag? Men, nu ringer jag jätteofta och det är okey, säger en del. Tack och lov och tusen kramar till er.


Tagit ännu ett prov idag, men svaren dröjer i det oändliga. De kan inte behandla honom. Förstår inte, är rädd och ledsen, lider med Ronny. En läkare kom i alla fall, tur jag var på plats... Men han lovade personligen att prata med mig i morrn. Stod nästan och ryckte av hans namnbricka, pinsam var jag. Skulle memorera  hans namn, är ju så jävulsk dålig att komma ihåg namn, kunde ju inte han veta stackarn, vad det galna fruntimmret höll på med.


Ringde och bad om hjälp, de gav honom morfin som gjorde att han blev lugnare och fick lite ro. Skönt. Tankade och handlade lite, sen till Marie för att hämta Isa och en liten skogspromenad.


Måtte nu kuratorn höra av sig oxå i morrn, sen är det ju helg.


Varma nattikramar, här är det hett som i ugnen i alla fall.


 
 
Ingen bild

Klara

26 juni 2009 06:07

Förstår att du/ni har det jobbigt! Men det är klart att du ska ringa på dom vad det än är, det är ju det dom är där för! Det brukar räcka med att man säger till att man vill träffa en läkare på t.ex ronden så fixar det sig nästan alltid. Vi tänker på er! Många kramar från oss i Växjö!

 
Ingen bild

Susanne

26 juni 2009 07:38

Tack vännen! Något kul på gång?
/Susanne

 
Jessica

Jessica

26 juni 2009 07:45

Klart du ska vara på dom så du får får svar!! skönt att du få prata med läkaren idag ..fick du med hans namnbricka ;) ... Kramar

http://www.simplesite.com/nemosantos

 
Jannica

Jannica

26 juni 2009 08:30

Du ha rätt att vara hur jäkla arg som helst, och va inte så snäll, du ska bara ha svar på dina frågor. Måste du få för att kunna funka i denna jobbiga situation.
Stå på dig vännen..

Kram

http://www.frostorp.hundsida.se

 
Ingen bild

Carina

26 juni 2009 09:27

Det är skönt att du har Isa och kan ta långa promenader för att rensa huvudet. Försök att orka stå på dig för att få svar på dina frågor. Skriv ner det du undrar över för när man väl står bredvid läkaren är det precis som om huvudet är tomt.
Stor kram
Carina och Loke

 
Ingen bild

Camilla

26 juni 2009 15:39

Man hade ju inte stort förtroende för vården innan...och det har ju knappast blivit bättre efter det man hör och läser här!!!
Tycker så synd om dig Susanne som befinner dig i den här jobbiga situationen just nu... För att inte tala om hur synd jag tycker om Ronny som ju är den det är värst för! Det är ju han som ligger där och har ont och inte har fått svar på alla frågor ännu...
Ni ska vara glada som har Er fina kanonvän Marie som finns för Er i vått och torrt!!!Det är människor som Marie som visar meningen med texten "That´s what friends are for" Hoppas Ni får en någorlunda vettig helg iallafall...
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 8 augusti 2010 21:28

                        

Av Susanne - 7 augusti 2010 21:16

Av Susanne - 1 juli 2010 20:56


Du ger mig nya motiv med rötter i min själ. Nej, jag har inte kommit över dig. Varför skulle jag det? Jag lever för det du gav. Och jag är lycklig över att du nådde in i mig och förändrade mig tår för tår. ...Det tror jag är din gåva till världe...

Av Susanne - 27 juni 2010 16:03

 Idag simmade Isa-Fisan under vattnet för första gången. Plupp, så dök hon ned och hämtade upp en sjunkande frisbee, flera gånger. I våras började hon bada utan att matte följde med ut, det tar sig Hon är nog snart nere på 8 meters djup, vänta bara ...

Av Susanne - 26 juni 2010 23:17

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Presentation


Jag heter Isa och är en portugisisk vattenhund. Här skriver vi om hundlivet + litet annat som händer i mitt och matte Susannes liv.

Ovido - Quiz & Flashcards