Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Appell i Nybro

Av Susanne - 16 april 2010 06:49

Snacka först och tänka sen är mattes melodi, vilket kan vara både positivt och negativt. Nu har hon satt sig en situation som känns lite obehaglig för henne, däremot är jag denna gång väldigt glad eftersom vi för första gången ska tävla agility/hopp! Var jättelänge sen vi tränade men det ska nog funka, bara matte kommer ihåg banan och orkar runt. Vi får ta god tid på oss.
Får hoppa över rallylydnadskursen på lördag, måste hejja på Busungen, kommer att gå jättebra för honom och matte Marie . Vi tävlar på söndag, oj oj.
   
 

Tränade framförgående alldeles för många gånger igår, efter femte försöket var jag sååå trött på det, men matte bara fortsatte. Till sist tänkte hon till och gjorde ett väldigt lätt försök på kort avstånd, avslutade och gick till andra planen där vi träffade Monica och Johanna.
 
Theo och jag gjorde platsliggning medans Trulle och Monica gjorde inkallning framför nosen på oss, fin störning. Testade också en plats när Marie och Zico gick förbi. Och ännu en plats, pust, när matte och Johanna stod och diskuterade något spännande. Och en plats till, pust pust, då gick hon upp i skogen och prasslade med löv... Vad tror hon egentligen, att jag ska resa mig och gå? Visserligen ställde jag mig upp en gång, men hon sa till att lägga mig igen, då fick jag godis  . Kanske blir mera godis om jag ställer mig upp med jämna mellanrum? Jo, vi gjoren ännu en plats när barnen lekte ta-fatt, men då var jag tvungen att resa mig och försiktigt gå framåt, där gick gränsen även för mig.
 

Körde lite fjärr; sitt, ligg och stå. Gick som smort, vi tycker det är riktigt kul. Matte skulle ha mig till att hoppa över en pall, men jag tyckte det var lättare att springa runt den. Hon gav upp försöket med pallhopp.

Linförigheten funkade bra, matte gav mig tid i svängarna och hjälpte mig genom att ta ut körriktningen med nästippen.



Tänk att nu blir lydnadslägret av som Maria (Team Papparazzi) har fixat! Det kommer att bli så kul att jag bara svimmar när jag tänker på det. Den 22-23 maj drar vi till Hallsberg.


Måste oxå berätta att min fästman Sixten ska börja tävla lydnad, den 12 juni bär det av till Lessebo. Jippie, puss puss, heja Snygging.

 
 
Ingen bild

Busungen

16 april 2010 07:23

Vad kul att du kommer och hejjar på mig!!!
Tror våra mattar kommer att ha samma problem... komma ihåg banan... fniss...
Tycker att dom borde få ha med sig en personlig assistent som går vid sidan om och talar om hur dom ska springa....
Du var jätteduktig på platsliggningen när du inte brydde dig om mig eller snarare min matte ;)
Men du får se till så att Sixten inte ligger vid sidan om mig vid platsläggningen, vill ju inte riskera en äcklig puss från honom för han ser ju inte skillnad på mig och dig!
Nozziz så syns vi imorgon igen...
Ps. var ju jättekul att du fick sova borta är ju sällan jag har kompisar hemma ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 8 augusti 2010 21:28

                        

Av Susanne - 7 augusti 2010 21:16

Av Susanne - 1 juli 2010 20:56


Du ger mig nya motiv med rötter i min själ. Nej, jag har inte kommit över dig. Varför skulle jag det? Jag lever för det du gav. Och jag är lycklig över att du nådde in i mig och förändrade mig tår för tår. ...Det tror jag är din gåva till världe...

Av Susanne - 27 juni 2010 16:03

 Idag simmade Isa-Fisan under vattnet för första gången. Plupp, så dök hon ned och hämtade upp en sjunkande frisbee, flera gånger. I våras började hon bada utan att matte följde med ut, det tar sig Hon är nog snart nere på 8 meters djup, vänta bara ...

Av Susanne - 26 juni 2010 23:17

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Presentation


Jag heter Isa och är en portugisisk vattenhund. Här skriver vi om hundlivet + litet annat som händer i mitt och matte Susannes liv.

Ovido - Quiz & Flashcards