Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

Öppen träning i Fröstorp

Av Susanne - 28 augusti 2009 12:30


Igår hade vi öppen träning hos Jannika i Fröstorp, så j-a kul och en hel hop med mustiga hundar var med.  Zico var minst men inte sist.

Kontakt är A och O. Imponerad av ekipaget! Har någon hört en tyst Zico, jo så var det, förutom när han skulle "rädda" mig från en rottis. Måste erkänna att Zico klarade platsliggningen perfekt, fast han är väl inte så känslig för tistlar som jag är... hmm


Denna boxer var ganska skum på mig eller ville han kanske bara leka? Måste påtala att jag var ensam tik bland ca tusen hannar.

Full fart, uppvärmning - kontakt.

 
 
Ingen bild

Busungen

29 augusti 2009 10:29

Jodu Isa vi var lite udda, du ensam tik och om du ser på storleken på dom andra hundarna så kände jag mig liiiiite liiiiiiten om jag säger så. Kanske därför jag inte "vågade" skälla? Men det käns jättetryggt att ha med sig sin beskyddare då.

 
Jannica

Jannica

29 augusti 2009 10:57

Haha...ni var ju jätteduktiga. Om bara en viss matte våga lita på sin hund ;)
Sedan har vi Sveriges snygging som glänste som vanligt bland alla pojkar. Så man ska ta dom tjejen!!!

Kram kram

http://www.frostorp.hundsida.se

 
Ingen bild

Marie

30 augusti 2009 11:30

Så sant, jag vet att Zico är mycket duktigare än vad jag tror. Men jag vågar faktiskt mer och mer. Ni borde varit imponerade att jag vågade gå så långt ifrån honom på platsliggningen, även om han hade Isa vid sin sida ;)

 
Ingen bild

Camilla

31 augusti 2009 18:12

Vad kul att det gick så bra både för Isa och "Busungen" !!!

 
Ingen bild

Helen

31 augusti 2009 21:23

Hallo! Ser att du tränar ihop med en riktig "hund", var är ni på kurs? Gör ni några framsteg? Jag skulle gå apellkurs i höst men det blev ingen i Nybro. Ska ni gå tävlingslydnad hos Monika?
Kramar från Helen O Alice

 
Susanne

Susanne

3 september 2009 22:32

Hej Helen o Alice.

Det var en öppen träning, ingen kurs.

Ang. framsteg kan ni komma å kolla i O-hamn den 19 september.
Men varför tävlar inte du som har en riktig hund? Ni är så himla duktiga tillsammans.

Kram från oss

http://www.fadistas.hundsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 8 augusti 2010 21:28

                        

Av Susanne - 7 augusti 2010 21:16

Av Susanne - 1 juli 2010 20:56


Du ger mig nya motiv med rötter i min själ. Nej, jag har inte kommit över dig. Varför skulle jag det? Jag lever för det du gav. Och jag är lycklig över att du nådde in i mig och förändrade mig tår för tår. ...Det tror jag är din gåva till världe...

Av Susanne - 27 juni 2010 16:03

 Idag simmade Isa-Fisan under vattnet för första gången. Plupp, så dök hon ned och hämtade upp en sjunkande frisbee, flera gånger. I våras började hon bada utan att matte följde med ut, det tar sig Hon är nog snart nere på 8 meters djup, vänta bara ...

Av Susanne - 26 juni 2010 23:17

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Presentation


Jag heter Isa och är en portugisisk vattenhund. Här skriver vi om hundlivet + litet annat som händer i mitt och matte Susannes liv.

Ovido - Quiz & Flashcards