Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Susanne - 5 augusti 2009 10:58

Blev lydnadsträning i går morse kl 08:00 på klubben, svalt och skönt. Det var Cathrine, jag och Marie med våra Bayliez, Isa och Zico.

Körde Marie, men Zico var ju inte alls i form, han som brukar tvärstanna som en klocka la eller satte sig istället. Marie var envis så till sist fick han ett bra ställande. Fri följet var okey, men inte så bra som det brukar, lite nos i marken blev det.

Platsläggandet blev super, körde lite störning genom att gå runt Isa, låg fint men höll på att vrida nacken ur led när hon skulle kolla vad matte gjorde. Alla tre låg så fint och tryggt.

Tränade Cathrine att gå rakt. Hon har tendens att svänga 120 grader i stället för 90... Bayliez gjorde ett bustrick på mig och låtsades-kissa på mitt ben.

Isa fick sitta själv en bra bit ifrån oss, efter det gick fri följet och läggandet jädrigt bra. Ska lämna henne så vid nästa tävling. Ställandet gäller att jag säger rätt ord, sta istället för stå, vi får börja om från grunden där. Känner mig faktiskt lite tävlingssugen.

Blir spa inför Ronnebyutställningen, för Isa i morrn, orkar bara inte bada och föna, det var Ronnys jobb... Saknar honom på alla vis. Älskar dig, Ronny!

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Presentation


Jag heter Isa och är en portugisisk vattenhund. Här skriver vi om hundlivet + litet annat som händer i mitt och matte Susannes liv.

Ovido - Quiz & Flashcards