Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Hundliv m m...

Av Susanne - 16 mars 2010 19:05

I söndags tog Marie med sig Isa till fästmannen Sixten på Ljungnäs. Matte Klara och husse Daniel (äntligen vaken ) kom från Växjö. Är så glad att Isa fick åka dit. Jag anslöt lite senare, så jag fick träffa allihoppa också. De hade haft kul och jagat fyrhjulingar på isen å fick grillad korv som vanligt. Sixten hade ju fyllt år på lördagen å han delade villigt med sig av sin present till sina vänner.
    Vi får nog klippa luggen på de där portisarna, Sixten pussar fel hela tiden, Zico blir ju inte alls glad  . Tur att fästmön ser lika dåligt hon.



Marie och jag åkte iväg för hund-massage vid halvåttatiden i lördags. Duktiga Camilla Sjöström  gjorde ett av sina besök. Det var inte meningen vi skulle stanna men det blev en underbar dag hos Monica Hillman med träning, prat och hundlek med goaste valpen Trulle. Vi var inte hemma förrän vid fyra-tiden. Cathrine och Bayliez hade också en massagetid på förmiddagen och stannade en stund, pratade och åt lite pizza innan de fortsatte sin färd vidare.
    
 
         Underbara Trulle, tyckte nog att tant Isa var lite tråkig...


I måndags vägning; 21,8 kg. För mycket, ner ett kg minst. Var också iväg och klippte klorna och rensade öronen (på hunden). Vi var sista kunden så Isa hann bli trimmad som en portis igen. Nu ser jag att hon är lite mullig, tycker hennes ben ser ut som pinnar som sticker ut från en tunna… lik sin matte  


Har varit några jobbiga veckor med ångest och sorg. Knappt varit utanför dörren och inte gjort ett skit inomhus. Tiden läker inte såren, gamla sorger som jag trodde var färdiga poppar upp igen och jag måste försöka bearbeta och möta detta för att inte tappa bort mig själv ännu mer.  Vad är meningen när man varken älskar eller är älskad? Är inte ensammast i världen, det bara känns så. Tomheten är så grymt kolossal. Vet att det finns flera som har det mycket värre men det hjälper liksom inte...


Saknar dig så otroligt mycket, älskade Ronny
 


"Vem plockar upp dig när du är nere
När allting bara skiftar i svart
Vem visar dig en väg du kan gå
När du inte själv vet vart


Vem tar sig tid
och frågar hur du mår
Finns det nån som kör dig hem
När du inte går


Vem delar du din framtid med
Dina frågor dina svar
Nu när jag inte längre finns kvar"
  




 
 
Ingen bild

Aurora

16 mars 2010 19:29

otroligt söta hundar!
sjäv har jag en pudel :)

 
ia

ia

16 mars 2010 19:47

Ord räcker inte till!
Sänder dig en varm kram!
/ia

http://www.vildnos.se

 
Ulle

Ulle

16 mars 2010 19:57

Vilka fina bilder och jag förstår att ni hade det underbart i snön och massage och grejer.
Sänder dig en massa kramar. Tänker ofta på dig och hoppas att du snart mår bättre. Tyvärr så kommer ju alltid saknaden finnas. Personer som betytt väldigt mycket för oss saknas i våra liv. Kram kram kram

http://ulricamagnusson.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

16 mars 2010 20:21

Vad mycket fina bilder , Ni ser ut att ha haft det supermysigt!

Men jättetråkigt att läsa att du har mått dåligt sista veckorna igen Susanne, tänker på dig...

http://www.foreverridgeback.se

 
Carina

Carina

18 mars 2010 09:11

KRAM....

http://www.123minsida.se/lokeshemsidas

 
Annelie

Annelie

19 mars 2010 11:30

Hej!
Nu har jag läst genom din dagbok.
Många jättefina bilder och många roliga trevliga inlägg.

Samt en del sorgliga.
Jag kan inte hejda tårarna när jag läser om din man.
Varför, varför ska en människa och en människas familj behöva genomgå detta.
Jag har förstått men...det är ändå ofattbart.

Kramar
/Annelie

http://bradag.blogspot.com

 
Cathrine

Cathrine

27 mars 2010 16:22

Hejsan på er!

Matte grubblar på glasbruksutställningen, en trolig dubbelbokad helg, men vi synes iaf till påsksmällen. Hoppas ni har haft en rolig dag i rallylydnadens tecken! Kramar

http://www.freewebs.com/bayliezochniilaz/index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 8 augusti 2010 21:28

                        

Av Susanne - 7 augusti 2010 21:16

Av Susanne - 1 juli 2010 20:56


Du ger mig nya motiv med rötter i min själ. Nej, jag har inte kommit över dig. Varför skulle jag det? Jag lever för det du gav. Och jag är lycklig över att du nådde in i mig och förändrade mig tår för tår. ...Det tror jag är din gåva till världe...

Av Susanne - 27 juni 2010 16:03

 Idag simmade Isa-Fisan under vattnet för första gången. Plupp, så dök hon ned och hämtade upp en sjunkande frisbee, flera gånger. I våras började hon bada utan att matte följde med ut, det tar sig Hon är nog snart nere på 8 meters djup, vänta bara ...

Av Susanne - 26 juni 2010 23:17

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Presentation


Jag heter Isa och är en portugisisk vattenhund. Här skriver vi om hundlivet + litet annat som händer i mitt och matte Susannes liv.

Ovido - Quiz & Flashcards