Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Jul

Av Susanne - 27 december 2009 20:52

Nu löper äntligen Isa så att det syns med blodspår, då är matte säker.

 

Denna jul är över, som vi firade tillsammans med Maries familj. Det var väldigt skönt, härligt och avslappnat ute i Förlösa istället för att sitta ensam hemma. Kul att träffa Maries jättetrevliga familj<3. Tack Marie för att du tjatade lite...


Kollar in Zicos förstapris i Camillas och Guccis jultävling.


Isa vill vara med och dela.  

Isas devis; allting går att lösa med våld!
 
 

Zico visar hur det egentligen ska gå till...
 

Börjar bli trött på att gå hemma, tänk att man aldrig blir nöjd. Sitter mest framför datorn och spelar spel, men det är inte så givande längre. Måste ta tag i livet snart. Bouppteckningen har jag ännu inte gjort, har fått dispens till den 31 december, skulle varit klar den 1 oktober…


Vädret har varit väldigt fint med snö, litet problem bara eftersom jag inte fått på dubbdäcken (de hoppar inte på av sig självt ute i garaget). En dag var det lögn att ta sig upp, tursamt nog var Johan hemma, jag ringde och han hjälpte mig, men det var med nöd och näppe vi fick in bilen. Vad skulle jag gjort utan den grabben? Nu har allt det vita regnat bort, så bara att tuta och köra.


Innan julen tog vi en härlig promenad mellan Skälby gård och brukshundklubben. Träffade på Eea med en valpkurs. De gjorde något i skogen som vi inte begrep. Matte frågade om någon ville ha mig, då sprang alla in i klubbhuset och gömde sig.
Massor med barn som åkte pulka, gissa vem som blev sugen att vara med?
  
 

Har lovat Isa att vi ska spåra minst en gång i veckan. Ska ta tag i viltspår och uppletande också, måste väl finnas någon kurs. Känns som vi inte får tummen ur om vi inte har det tvånget på oss. Blev lite konstigt spår idag, vet inte varför, hon tog ut halvcirkelformade vänstersvängar hela tiden, men hamnade rätt. Förstår inte riktigt hur det funkar, vindstilla var det, men kanske för att spåret låg endast en halvtimme?

 

På Värsnäs träffade vi på två fina rottisar, den ena rymde till Isa. Nosade varandra i rumpan gjorde de, så var det bra med det. Senare träffade vi en terrier som ville leka, och visst fick de göra det, men de var mer intresserade av godiset i min ficka.

 

Nyårsaftons förmiddag är det hundträff och korvgrillning hos Monica Hillman i Skäveryd, var så himla mysigt förra gången vi var där. Förhoppningsvis blir hundarna mycket trötta inför kvällens smällande.

 

Den 6:e januari åker vi till My Dog i Göteborg. Matte fått tag i billiga tågbiljetter och hundtillåtet hotell. Vi ska stå i rasmontern, herrejisses. Bara vi nu får stå tillsammans med någon kunnig person. Ska bli så kul att bara ”mingla” omkring på mässan. Stora plånboken får följa med.


Ha det gott:-)

 
 
Sixten

Sixten

28 december 2009 01:14

Jag ska tjata lite på matte om att vi ska åka till Skäveryd på nyårsafton, det hade varit himla kul att träffa dig!! Speciellt nu när jag har hört att du löper ;) Hoppas att ni får det bra i Gbg, din matte hittar nog många roliga grejjer till dig där! Vi ses snart!

http://www.sixtens.hundsida.se

 
Ingen bild

Isa

28 december 2009 01:33

Fina barn blir det säkert:-)

 
Ingen bild

Busungen

28 december 2009 07:25

Är faktiskt inte svartsjuk på Sixten för jag är ju bara din lilla busunge och lär får hålla mig till det även i framtiden.
Jaaa, Sixten tjata jättemycket på din matte, vore så kul att träffa er igen.
Tråkig bror min matte har, tjatade hela tiden om att man inte fick ge oss hundar mat vid bordet, suck. Sen klagade han på när du la din nos vid hans tallrik. Märks att han inte förstår sig på hundar. Han borde få umgås med Gucci lite så skulle han nog lära sig :)
Var jättekul att du och din matte var hos oss på julafton!!

 
Carina

Carina

31 december 2009 15:12

Ett gott tecken att du kommit igång att skriva lite igen. Förstår att du hade en bra jul med Marie och hennes familj. Nu hoppas vi på ett bättre nytt 2010.
Kram från Carina och Loke

http://www.123minsida.se/lokeshemsida

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 8 augusti 2010 21:28

                        

Av Susanne - 7 augusti 2010 21:16

Av Susanne - 1 juli 2010 20:56


Du ger mig nya motiv med rötter i min själ. Nej, jag har inte kommit över dig. Varför skulle jag det? Jag lever för det du gav. Och jag är lycklig över att du nådde in i mig och förändrade mig tår för tår. ...Det tror jag är din gåva till världe...

Av Susanne - 27 juni 2010 16:03

 Idag simmade Isa-Fisan under vattnet för första gången. Plupp, så dök hon ned och hämtade upp en sjunkande frisbee, flera gånger. I våras började hon bada utan att matte följde med ut, det tar sig Hon är nog snart nere på 8 meters djup, vänta bara ...

Av Susanne - 26 juni 2010 23:17

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Presentation


Jag heter Isa och är en portugisisk vattenhund. Här skriver vi om hundlivet + litet annat som händer i mitt och matte Susannes liv.

Ovido - Quiz & Flashcards