Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Begravningsentreprenören

Av Susanne - 6 juli 2009 21:44


Vilken fin eftermiddag med begravningsentreprenören, tummen upp till Bergs begravningsbyrå! Visst förstod Jan att vår råa och bisarra humor hjälpte oss att hålla gråten borta.
 

Vi var fyra stycken totalt olika människor som träffades. Fru, bror, svåger och kompis, känns som om alla blev nöjda. Huvudtanken; Ronny! Vad hade han tyckt och velat. Vi ska ha en borgerlig begravning med ljusa kläder och härlig musik. Barncancerfonden i stället för blommor.
 
Att Hasse-kompis erbjöd sig att sjunga ackompanjerad av Vanja på dragspel, är en underbar bonus, tack och kram till er! Också en inhyrd solist samt en man på piano.

Var och en av oss fyra väljer 1+2 sånger, oj vilken tid det kommer att ta, men salen är ledig hela dagen…

 

Simply the best; Isa kommer att deltaga! Ronny hade älskat det! Katterna får stanna hemma, de är lite ostyriga att ha med sig. Det jag älskar mest hos Ronny är hans kärlek till djur. Han talade aldrig om det, men visade det desto tydligare i sina handlingar.


Efter akten får de som känner gärna hänga med hem.


Senare ska vi sprida ut Ronnys aska i havet. Som Inger sa; -då finns han alltid omkring dig var som helst i världen du är. Fint.

  

Har bestämt EN sång i alla fall; ”Unforgettable” av Nat King Cole

 

Unforgettable, that´s what you are
Unforgettable though near or far
Like a song of love that clings to me
How the thought of you does things to me
Never before has someone been more

Unforgettable in every way
And forever more, thats how you´ll stay
Thats why, darling, it´s incredible
That someone so unforgettable
Thinks that I am unforgettable too
 
Tack till goa kompis Hasse, bror och svåger Tommy & Tommy för denna eftermiddag!


Bild från Ronnys sista bluesfestival i M-ås den 23:e maj 2009. Armen runt Henrik.

 
 
Ingen bild

Cathrine

7 juli 2009 08:07

Vad fint det låter. Ja, varför ska begravningen vara mörk - man vill ju minnas personen med ljus och glädje!!! Fantastiskt att Isa får vara med för er båda. Stor Kram på er.

 
Ingen bild

Marie

7 juli 2009 08:54

Låter jättefint och vilken fin sång du har valt. Skönt att Isa får vara med för hon var ju en del av er familj.
Jätteskönt också att den biten är avklarad och att alla blev nöjda, vilket ju inte alltid kan vara så lätt.
Kram

 
Ingen bild

Jessica

7 juli 2009 09:37

Håller med... låter verkligen som det blir jättefint & vilken Lycka att Isa får vara med !!
Kramar

 
Jannica

Jannica

7 juli 2009 10:58

Kommer att bli så fint !
Vad skönt att ha familjen runt sig och att fixa saker ihop, slippa känna sig ensam.
Du är stark Susanne, Ronny kommer alltid att finnas hos dig och Isa.
Vet att du kommer att känna det, det gör jag hela tiden. En härlig känsla !

Kram från mig..

http://www.frostorp.hundsida.se

 
Ingen bild

Carina

7 juli 2009 15:12

Det låter som en fantastiskt vacker begravning. Ljust ska det vara. Underbart att Isa får delta. Kram Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 8 augusti 2010 21:28

                        

Av Susanne - 7 augusti 2010 21:16

Av Susanne - 1 juli 2010 20:56


Du ger mig nya motiv med rötter i min själ. Nej, jag har inte kommit över dig. Varför skulle jag det? Jag lever för det du gav. Och jag är lycklig över att du nådde in i mig och förändrade mig tår för tår. ...Det tror jag är din gåva till världe...

Av Susanne - 27 juni 2010 16:03

 Idag simmade Isa-Fisan under vattnet för första gången. Plupp, så dök hon ned och hämtade upp en sjunkande frisbee, flera gånger. I våras började hon bada utan att matte följde med ut, det tar sig Hon är nog snart nere på 8 meters djup, vänta bara ...

Av Susanne - 26 juni 2010 23:17

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Presentation


Jag heter Isa och är en portugisisk vattenhund. Här skriver vi om hundlivet + litet annat som händer i mitt och matte Susannes liv.

Ovido - Quiz & Flashcards