Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

Sorg

Av Susanne - 1 juli 2009 22:19


Ikväll seglade min älskade livskamrat iväg för alltid. Jag var hos honom när han dog, Ronny orkade inte kämpa mer. Isa kan aldrig mer leka med husse.

Om glädje och sorg

Er glädje är er sorg oförställd.
Och samma brunn som ert skratt stiger ur
har ofta varit fylld med era tårar.
Och hur kan det vara annorlunda?
Ju djupare sorger gräver i er själ,
desto mer glädje förmår ni rymma.
Är inte den bägare, som innehåller ert vin,
samma bägare som bränts i krukmakarens ugn?
Och är inte lutan, som skänker själen tröst,
av samma trä som urholkats av kniven?

När ni fylls av glädje, skåda då djupt i era hjärtan,
och ni skall finna att det är endast det,
som skänkt er sorg, som skänker er glädje.
Och när ni fylls av sorg, skåda då på nytt i era hjärtan,
och ni skall se att ni i sanning gråter
över det som varit er till glädje.

Somliga av er säger: "Glädjen är större än sorgen",
och andra säger: "Nej sorgen är större".
Men jag säger er, att de är oskiljaktiga.
De kommer tillsammans,
och när en av dem sitter ensam med er vid ert bord,
minns då att den andre sover i er säng.

Likt vågskålar är ni förenade
er sorg och er glädje.
Endast när ni är tomma, är ni stilla och i jämvikt.
När skattmästaren lyfter er
för att väga sitt guld och sitt silver,
då skall också er glädje eller er sorg stiga eller falla.

Ur "Profeten" Kahlil Gibran


 
 
Jannica

Jannica

1 juli 2009 22:41

Finns här för dig..
Är mycket man skulle vilja säga men får inte fram det, vet inte hur jag ska kunna trösta..

Kram från mig.

http://www.frostorp.hundsida.se

 
Mirre

Mirre

1 juli 2009 22:44

Tänker på dig.

Kram från oss.

http://www.coopermara.hundsida.se

 
Ingen bild

Susanne

1 juli 2009 22:48

Räcker med tanken, det värmer! Nu gäller det bara att samla ihop sig och ordna, sen kommer sorgens tid.

Kram från mig

 
Ingen bild

Marie

2 juli 2009 07:15

Som Jannica skriver, finns inte ord, men finns här för.
Jättefin dikt!
Kram från mig och den lille busungen.

 
Ingen bild

Kerstin E

2 juli 2009 08:09

Tänker mycket på dig i din svåra stund. Har inga tröstens ord.
Kramar Kerstin e

 
Ingen bild

Cathrine

2 juli 2009 08:46

Så snabbt... Tänker på dig! Kram

 
Ingen bild

Carina

2 juli 2009 09:17

En dag i taget...
Ta många långa promenader med Isa.
Kram Carina

 
Lotta

Lotta

2 juli 2009 09:19

Tänker på dig!
Kram

http://reihna.se

 
Ciina

Ciina

2 juli 2009 09:32

Säger som Carina.
En dag i taget...
Kramar från norr //Ciina

http://ciina.se

 
Pernilla

Pernilla

2 juli 2009 13:03

Vi sörjer med dig å Isa! Tiden läker inga sår, man lär sig leva med dom. (vi vet ju)
Vi tänker på dig stor kram Pernilla, Dennis och vovvarna.

http://chiqua-chess.zoomin.se

 
monica

monica

2 juli 2009 14:32

Massa Tröst kramar !!! tänker på er.
Bamsekramar !!!
Monica och Beckham

http://www.hundenivardan.se

 
Ingen bild

Camilla

2 juli 2009 20:28

I mitten av Maj satt vi allihop tillsammans i Ert tält i Hässleholm och skrattade, pratade och trivdes. Jag kan inte förstå att Ronny nu inte finns mer, utan har vandrat vidare... HUR ska du då kunna förstå detta??? Det finns inga tröstande ord att säga eller ge. Det enda tröstande i denna situation är att Ronny nu mår bra och slipper ha ont mer. Susanne du är en stark, positiv levnadsglad kvinna med glimten i ögat. Jag förstår att det idag känns långt bort, men jag känner på mig och vet att du med hjälp av Isa och dina vänner (speciellt Marie)kommer att ta dig ur denna sorg och smärta och förtvivlan. Du kommer återigen att bli och vara den sprudlande livsglada och skojjiga och skämtsamma och snälla och roliga Susanne som jag känner!!! JAG VET! Det känns naturligtvis inte så nu, och var sak har sin tid... Först måste du naturligtvis ta till dig detta och förstå detta. Ronny var din livskamrat och han lämnar naturligtvis ett gigantiskt stort tomt hål i ditt hjärta. Se det som att han nu har fått sig en riktigt lååååång skön sömn och så småningom ,om mååånga mååånga år, kommer Ni återigen att få träffas och få sova gott ihop...
Susanne....
Efter regn kommer solsken...
Du kommer att klara att gå vidare och du kommer återigen känna solens strålar skina på dig!!!


 
Ingen bild

Klara

2 juli 2009 21:25

Vi tänker på er!

Massor med kramar från oss!

 
Ingen bild

Jessica

3 juli 2009 08:02

Tänker på dig vännen ...och Ronny som nu seglade iväg på vågorna som skänker honom frid..
Vilken fin dikt och underbar bild..
Ronny kommer alltid finnas med dig i hjärtat..det kan inget ta ifrån dig
Ta hand om dig.. du är så värdefull
massor av kramar

 
Marianne

Marianne

3 juli 2009 09:56

Tänker mycket på dig. Jag håller med Jessica, det var en fantastiskt fin bild på Ronny och en så vacker dikt.
Många, många kramar!

http://www.piluttas.se

 
Anna

Anna

3 juli 2009 17:14

Åh Susanne, älskade vän. Vet inte vad jag ska skriva, e så ledsen. Stora kramar från mig.

http://www.ridgebacktassar.se

 
Ingen bild

Helen

3 juli 2009 20:16

En stor kram från mig och ett boxer slick från Alice...vi finns här alla dina hund kompisar för dig.

 
Karin och Kinga

Karin och Kinga

3 juli 2009 20:52

Finns inga ord , trots att vi aldrig träffats blir jag ledsen och berörd och vill bara berätta att jag tänker på dig.
Kram Karin

http://www.kingaridge.se

 
Ingen bild

Johanna

3 juli 2009 20:56

Susanne! Jag vill att du ska veta att jag tänker på dig mycket i din stora sorg.

Många kramar från Johanna och goldenpojkarna Titus & Teo

 
Helena och Justus

Helena och Justus

4 juli 2009 15:08

Så otroligt hemskt och sorgligt att din Ronny är borta. Jag tänker på dig och hoppas att du kan ta dig igenom det här tillsammans med Isa. En varm hund som delar ut många blöta pussar är den bästa trösten, tycker jag, även om det inte ger dig Ronny tillbaka.

Stor kram från Helena och Justus i Göteborg

http://www.dovier.se

 
Malin

Malin

4 juli 2009 22:59

Tänker på dig

Många STORA Kramar Malin med familj

http://www.simplesite.com/king-of-ricka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 8 augusti 2010 21:28

                        

Av Susanne - 7 augusti 2010 21:16

Av Susanne - 1 juli 2010 20:56


Du ger mig nya motiv med rötter i min själ. Nej, jag har inte kommit över dig. Varför skulle jag det? Jag lever för det du gav. Och jag är lycklig över att du nådde in i mig och förändrade mig tår för tår. ...Det tror jag är din gåva till världe...

Av Susanne - 27 juni 2010 16:03

 Idag simmade Isa-Fisan under vattnet för första gången. Plupp, så dök hon ned och hämtade upp en sjunkande frisbee, flera gånger. I våras började hon bada utan att matte följde med ut, det tar sig Hon är nog snart nere på 8 meters djup, vänta bara ...

Av Susanne - 26 juni 2010 23:17

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Presentation


Jag heter Isa och är en portugisisk vattenhund. Här skriver vi om hundlivet + litet annat som händer i mitt och matte Susannes liv.

Ovido - Quiz & Flashcards